Tuesday, February 13, 2007

endnu en opdate (picketts valley, Austarlien)

G-day mates... Uh vor er det alt for lang tid siden jeg har skrevet... i maa tilgive mig hvis jeg forkorter noget af det, saa i kun faar det mest interessante med! Det bliver vist ogsaa i 2 mails denne her gang. = computeren driller mig med at slette det jeg har skrevet!

Forresten.
Aussi mobil number. 04 06 78 32 49 gaelder til d. 8/3 (husk Australsk landekode 0061 foran)

D. 30/1 var signes fodselsdag. Hun blev 21!! Saa vi fejrede med at nyde lidt af den luksus vi havde adgang til i Wanaka Hotel. Bl.a. karbad... uhm... om aftnen tog vi og proppede os med laekre retter paa en fin restaurant, saa vi knap nok kunne trille hjem igen! Vi ville bare slappe lidt af og saa gemme den vilde aften til vi kom til Queenstown (the adventure capital of the world) hvor alle dem som vi har rejst rundt med ville vaere aftnen efter. Men paa vejen hjem blev vi stoppet af en halvgammel, lettere spirituspaavirket Maori som da lige ville give en drink i dagens anledning... det siger man jo ikke nej til. Saa vi fik et par drinks (og blev endnu mere stopmaette) og laerte negle veldigt flinke bartendere at kende, foer vi fnisende begav os tilbage paa hotellet.

D. 31/1 sagde vi saa paent farvel til vores luksus og begav os til Queenstown. Paa vejen stoppede vi ven et sted kaldet Puzzleworld, som mest bestaar at Mind-triks og smaa trae fiduser som er umulige at faa til at ligge rigtigt eller skille ad eller hvad man nu syntes. Der var bl.a. et rum, hvor gulvet havde en voldsom haeldning, saa det gav illusionen af at vand lob opad og man selv stod helt skraadt! meget surrealistisk.
Det var ogsaa den dag jeg var ude at bungyjumpe! I forbindelse med en rundvisning, paa den bro hvor man for foerste gang fik lov til at lave kommerciel bungy i NZ, slog det mig at det var nu eller aldrig.. og ja! Det var PRETTY FUCKING AMAZING- som en fra bussen udtrygte det!

Vi ankom til Queenstown, og hvor var det dejligt at se alle dem vi havde modt igen. Isaer Steve fra Canada som vi badede med i Taupo og som bare har praecis den samme humor som mig. Kathie og Susie fra UK som iovrigt bliver snaldrede efter et glas hvidvin og marc fra UK som insisterer paa at laere mig at spille pool selvom jeg er helt elendig. -meget underholdende. Og jens, magnus, kathy og claire fra vores costumefest! Og alle de andre mennesker som jeg er kommet til at holde af!
Vi tog i byen og drak cocktails af tepotter paa worldbar (lokal specialitet) og dansede og spillede pool! Queenstown har den bedste stemning!

D. 1/2 Blev vaekket kl 11 af en sur receptionist som ville have os til at pakke vores ting og komme ud af vaerelset, eller ned og betale for en nat mere (skulle egentlig have vaeret ude inden kl 10, men vi sov lidt tungt)...vores meget tunge hoveder fortalte os imidlertid, at det ville vaere klogest bare at betale for en nat mere!!
Om aftnen tog vi igen i byen, dennegang meget trist, for at sige farvel til Steve, en af dem som jeg virkelig har nydt at haenge ud med. Han skulle videre dagen efter. Ih hvor jeg hader at sige farvel! Meeen det var en sjov aften alligevel. Modte bl.a. en meget sjov amerikaner (kan ikke huske om jeg har naevnt ham foer) ved navn Nick Paradise - som bekraefter alle fordomme om amerikanere, bortset fra at han ikke er tyk- men som alligevel er ret underholdende.

d.2/2 Tommermaend igen! Vi tog os dog sammen og stod tidligt nok op til at flytte til et minde, billigere og meget bedre hostel! om aftnen var vi paa Is-bar. En lille bar, hvor alt var lavet af is, selv glassene og en masse flotte skulpturer. Det gav lidt problemer da jeg kun drak alkoholfri drinks, som fryser lidt lettere en alm. drinks. - jeg havde slush-ice efter 10 min.

d.3/2 Vi forlod Queenstown, og stod paa bussen mod Christchurch, en rimelig stor by paa sydoen, hvor vi skulle flyve fra d. 7. Hoppede dog af lidt tidligt, i en lille by hvor vi blev hentet af en Rafting guide, som koere os ud i en lille hytte midt i nowhere, hvor vi skulle tilbringe natten. Hytten laa taet ved Rangatiki floden, hvor vi dagen efter skulle ud og proeve White Water Rafting.